NAAB Conditions for Accreditation

No comments exist

امروز از صبح مشغول خواندن این سند در راستای تایید و اعتباربخشی به دوره های حرفه ای آموزش معماری در امریکا هستم . خواندن این سند برایم بسیار آموزنده بوده است و با خودم بیشتر می یابم که چرا ما متمایل به سیستم آموزش عالی غرب هستیم. این سازمان شصت سال قدمت دارد و به تمام دوره های حرفه ای معماری که فارغ التحصیلان آن میخواهند در محیط امریکا به کار حرفه ای مشغول بشوند می بایست خود را به محک این جمعیت بسپارند.

در آن به بررسی ویژگی های کلی موسسه آموزشی،‌ ساختار دروس و شرایط مختلف مرتبط با آموزش پرداخته شده است.

ویرایش سال ۲۰۰۹ این سند را می توانید از این لینک از دانشگاه کالیفرنیا در برکلی دانلود کنید.

در ذهن من می گذرد که موفقیت و رشد یک شبه به دست نمی آید بلکه نتیجه مجموعه ای از عوامل است که در کنار هم شرایطی برای برتری یک دانشگاه، یک جامعه یا یک کشور را فراهم می آورد. در بخشی از این سند به بررسی چگونگی بررسی مداوم و اعمال تغییرات در بخش های مختلف مرتبط با آموزش پرداخته می شد. این بخش فوق العاده برایم جذاب بود.

همچنین توجه به چند صدایی و میدان دادن به نگرش ها و باور ها و افرادی از پیشینه های قومی،‌جغرافیایی،‌مذهبی و  …  . این مساله حتی در عدم اجبار به پیروی از یک قالب آموزشی یا شرایط فیزیکی و فرهنگی در دانشگاه ها خودش را نشان می داد. این که صرفا به بیان محدوده ها و حداقل ها پرداخته شده بود و البته بر تمایل به نو آوری توسط دانشگاه های مختلف تاکید شده بود.

راستی امروز از صبح در کتابخانه ام. می خواهم تا ساعت حدود هشت شب بمانم و مطالعه کنم و بنویسم.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *